Tuesday 15 November 2016

Adik dah ada Geoboard


Dah lama teringin nak buat geoboard, kesnya sebab baca buku 3 Krayon tu la. 
Memang recommended untuk boy.
Gigihla mama ke DIY cari barang2 nak buat geoboard ni.

Board ni ntah nama apa pun tak tau beli kat DIY. 
Ada banyak saiz sebenarnya, tapi beli yang kecik sudahla.
RM4 kot board ni. Ada free dalam 5 batang paku.

Pastu beli paku tekan sekotak.
Yang kaler2 ni lagi menarik.
Ada jugak yang kaler putih je, tak de menarik perhatian langsung.
Getah tu plak, kalo dah ada kat rumah tak yah la susah2 nak beli ye.
Guna je apa yang ada.
Tu saya guna getah kat rumah je.
Takde? Ala nanti korang beli barang yang ada getah ikat tu, simpan je la. 

Maka terhasillah geoboard ni untuk Ilan Waizz.
Yang pasti berebut-rebut dengan abang dia.
Sudahnya mengamuk la sebab tak cukup getah.







Ni contoh lain untuk geoboard, guna paku biasa. 



Umur berapa sesuai main geoboard ni ?
Jawapannya ikut kemampuan anak, sebab ibu je yang tau tahap anak masing-masing.
Kalo anak masih suka masuk barang dalam mulut tu, tok sah lagi la ye.
Tengok anak saya 6 tahun pun berebut-rebut lagi dengan adik dia. 😆

Apa plak kelebihan geoboard ni ?
Geoboard ni bagus untuk fine motor dan brain development anak.
Praktis jari-jemari jugak ye.
Kognitif dan hand-eye coordination juga makin berkembang.

Ok pasni bolehla pi cari papan2 mana yang ada ye.
Selamat mencuba semua.






Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608


No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015