Sunday 4 January 2015

Right Brain Memory Power Game


RIGHT BRAIN MEMORY POWER GAME

Saya dapat idea ni dari kawan facebook saya, Yulia yang apply Homeschooling. Game ni bagus untuk melatih anak supaya fokus.

Untuk main game ni : 

1) Sediakan beberapa kertas/bentuk yang bewarna. Pastikan bentuknya sama tetapi warnanya berlainan. Kebetulan saya takde kertas bewarna, jadi saya gunakan bintang berwarna yang memang ada banyak kat rumah ni.

2) Gunakan fail/buku untuk dijadikan penghadang. Saya gunakan buku. 

Cara-caranya camni :

1) Susun kertas di sebelah kiri sambil hadang guna buku supaya anak tak nampak.

2) Buka penghadang dalam 2 saat untuk anak lihat. Kemudian tutup kembali.

3) Tunggu anak susun kertas mengikut susunan dan warna yang kita susun. Boleh start dengan 2 kertas dulu, kemudian 3 kertas. Bila dah biasa boleh ditambah kepada 4-5-6-7 dan seterusnya.

Apa faedah main game ni ? 

* melatih anak supaya beri perhatian dan fokus

* mengasah otak supaya cepat proses maklumat









Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak?
 Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda?

 Hubungi saya - Puan Farida 
Call/Sms/whatsapp  019.9425608 



No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015