Friday 24 April 2015

Luangkan masa untuk anak





Ramai yang bertanya mcm mana rayyan boleh duduk dan belajar setiap malam
Kita yang tentukan apa yang anak kena buat setiap malam
Tapi biar anak yang tentukan bahagian mana yang dia nak buat
Kadang2 rayyan nak membaca sahaja, kadang2 menulis je, kadang2 mengaji je
Kadang2 semua dia buat sekaligus - baca,tulis,mengaji dan mengira
So jangan halang, kita cuma tunggu sampai abis
Yang penting pinjamkan masa kita untuk anak kita, setengah jam je pun setiap malam

Ramai yang mengadu tak sempat mengajar anak sebab anak yang lain yang kecik ada
Saya pun ada anak yang kecik
Cuma kita perlukan kerjasama dari pasangan juga
Semasa saya mengajar rayyan, adik dia bermain dengan papa
Kadang2 adik dia bermain dengan flash card atau tengok buku cerita yang dia suka
Apa pun kita kena pandai tackle anak2 kita

Nak seribu dalih ye...
Bayangkan betapa berbunganya hati bila anak syurga membaca hasil tunjuk ajar kita sendiri
Mama adalah cikgu dia




Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 

 Hubungi saya - Puan Farida 
Call/Sms/whatsapp  019.9425608 



No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015