Sunday, 15 July 2018

Jom Bijak Sains versi Mandarin




Dah lama tau mak-mak duk carik buku ni.
Bila kuar versi bm, mintak yg DLP.
Pastu tak smepat lagi DLP release mintak plak Mandarin.
Haa..memang dah ada pun versi ni.

Mak-mak ramai yang komplen sebab tak paham 
 apa yang anak-anak belajar dalam mandarin.
Tu yang sangat2 perlukan buku ni.  

Silibusnya memang sebijik macam yang versi bm,
cuma translate ke mandarin je.
Jangan suruh i translate tau..sepatah haram i tak faham ☺

Jom intai-intai content buku best ni.








haaa amacam?
korang faham tak?
takpe..anak-anak yang belajar mandarin kompem faham tau.

Macam adik kat bawah ni..
seronok tau mak dia dapat buku ni..
mak yang eksaited hehe




Harga : RM8.00
Exclude postage



Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608



Tuesday, 3 July 2018

Membaca dengan Kaedah e-XRA




Apa itu e-Xra ?
Pernah jumpa tak?
Pernah dengar tak?
Mesti ada yang 1st time dengar kan hehe

Ianya adalah singkatan untuk eclectic-Express reading approach 
dan boleh diterjemahkan sebagai pendekatan pengenalan silibus secara ekspres.

Bagaimana teknik membaca menggunakan e-Xra ?

* tanpa perlu mengeja
* tanpa perlu mengenal abjad
* tanpa perlu membunyikan huruf
.....terus membaca 












Apa kelebihan kaedah e-Xra ?

* mudah..mudah dan mudah
memperkenalkan hanya SATU kategori bunyi dalam satu unit pelajaran
membina perkataan hanya berdasarkah unit bunyi yang sudah dipelajari 
* latihan pengukuhan yang mencukupi
* pembinaat ayat dan perenggan diawalkan
* pengecaman bunyi berdasarkan huruf kecil dan besar disamakan
penggunaan mekanik penulisan diawalkan
* penggunaan satu warna untuk memperkenalkan bunyi baru 
* membaca tanpa perlu bantuan gambar
* kemahiran menulis apa yang disebut
* bahan aktiviti sangat mencukupi
* sillabus lengkap dan merangkumi semua kategori bunyi
* ibu bapa tidak perlu memikirkan tentang isis kandungan
* empowerment membaca yang memberansangkan




Harga : RM39.90
Exclude postage



Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608




Saturday, 19 May 2018

Kad Imbas Suku Kata Berwajah Baru




Ramai sangat yang mencari kad imbas suku kata ni.
Lama kad ni out of stock, sekarang mncul kembali.
Kotak dah berwajah baru.
Content still sama.
Bilangan kad pun masih sama.

Sesuai untuk umur berapa?
Sesuai untuk anak-anak yang sedang belajar membaca.
Biasanya bermula 4 tahun - 6 tahun.




Kad ni big size , senang anak-anak pegang.




Harga : RM20.00
Exclude postage



Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608






Saturday, 12 May 2018

Inside Your Body - a good start for your kids to explore their body



.
Size : 27 x 23cm
14 pages
Thick board book

This is a wonderful flap book introducing children to the way their own bodies work in a fun and informative way. It is a new, smaller format of the "Look Inside" series, perfect for little fingers. It is full of surprises to keep enquiring minds entertained, including flaps beneath flaps and a cheeky peek inside a toilet cubicle. Young readers' minds will boggle as they learn about how their brains work, what happens when they eat, how their lungs use oxygen and much more. 

From brains and blood to senses and skin – children will love exploring the ins-and-outs of the human body with this fantastic interactive book. 
Young readers’ minds will boggle as they learn about how their brains work, what happens when they eat, how their lungs use oxygen and much more.










Definitely a good start for your kids to explore their body


Harga : RM68.00
Exclude postage



Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608



Ulangkaji Pantas Subjek Sains







Bulan 5 anak2 akan exam pertegahan tahun. 
Hari ni nak suggest buku ulangkaji pantas utk subjek sains.

Peta Minda Genius Sains tahun 4,5,6

Buku ni penuh dengan peta minda. 
Mengikut sukatan terkini & cetakan 2018. 
Mengandungi 72 muka surat. 

Ianya merupakan nota bergrafik yg dijelmakan berdasarkan sukatan pelajaran sains terkini. 
Nota ini sesuai digunakan sebagai rujukan pantas oleh pelajar yg sedang membuat persediaan menghadapi peperiksaan.

📚 padat,lengkap dan mudah difahami
📚 saiz A4
📚diselitkan soalan Kbat beserta jawapan utk menguji kefahaman pelajar
📚 isi kandungan diolah dlm bentuk peta minda bg memudahkan murid melihat keseluruhan bab
📚 grafik/gambar yg menarik dan berwarna merangsang minat murid utk membaca
📚 meningkatkan minat murid utk mempelajari subjek sains
📚 membantu murid utk skor dlm peperiksaan






Hey Jom Bijak Sains darjah 1-6

🌟52 pages including cover
🌟Tidak dijual di kedai buku
🌟Nota ringkas tahun 1-6 (kssr semakan terkini)
🌟Istilah sains tahun 1-6
🌟Soalan KBAT beserta jawapan
🌟Mnemonik






Jom sama2 bantu anak ulangkaji utk mid term exam nanti. 
Dah tak lama kan.  
Pelaburan yg bernilai utk kejayaan anak2. 



Harga : RM22.90
Exclude postage



Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608




Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015