Tuesday 5 January 2016

Permainan fonetik - Permainan Dengar dan Bina


Bila sebut pasal fonetik, macam-macam permainan boleh kita buat dengan anak-anak. Banyak idea ada dalam buku ni . Ibu kena kreatif je dan rajin tau.


Kali ni saya share salah satu permainan yang ada dalam buku ni. Buku ni ada dalam pakej bestari bacalah anakku. Memang tak dijual berasingan ye.


PERMAINAN DENGAR DAN BINA

Persediaan : kad-kad suku kata

Objektif : Membina kecekapan anak-anak membina perkataan dan ayat daripada suku kata 

Cara bermain :
1- imbaskan semua kad suku kata yang akan digunakan
2- ibu sebuat perkataan demi perkataan dan minta anak-anak bina ayat
3- boleh bermain ramai dan berlumba siapa yang cepat membina perkataan






Kad apa yang besar tu? Tu kad suku kata, large size. Memang senang guna flash card ni, sebab besar dan senang untuk dipegang. Rm20 untuk 64 keping kad, depan belakang.



Lain kali saya share permainan lain plak k..(^_^)









Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak?
 Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda?
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608




No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015