Sunday 17 January 2016

Ini Caranya Anak Lelaki Mengaji



Malam ni just nak share ragam anak kecil saya. Ilan Waizz is 2y. 
Sangatla tak boleh duk diam. Bila dipanggil mengaji comfirm la tak datang. 

Malam ni mama cuba lagi..........

Mama : Adik, jom kita mengaji

No respon !

Mama : Tobot..sape nama Tobot..meh mengaji..
Terus adik duduk kat kerusi

Mama Tobot : Tobot, ni 'da' 'da'  (sambil mama tunjuk AlFurqan)
Tobot : 'da' 'da'  (sambil bermain Tobot)

Waahh...camni rupanya cara anak lelaki saya nak belajar. Memang ragam anak lelaki ni macam2. Si abang agak mudah untuk diajar, tak banyak karenah. 

Tapi adik tak lama pun nak ikut mengaji. Sekejap je dia terus ambik pensel dan conteng AlFurqan. 



Adik : Mama...ni satu  (sambil tulis satu)
Mama : "ermmm,,,tau plak dia ni tulis satu"

Oh ya....kepada yang mencari buku yang paling mudah untuk ajar anak mengaji, bolehla cuba Al Furqan. Buku ni menggunakan kaedah fonetik. Sangat senang untuk anak2 kecil.






Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608






No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015