Wednesday 4 January 2017

Supplemen untuk kanak-kanak, perlukah?

Anak anda perlukan supplemen? Korang rasa ? Kalo anak takde masalah untuk makan makanan yang kaya dengan nutrien, maybe takyah la bagi supplemen. Tapi, ye la zaman sekarang ni kan , ada lagi ke ibu bapa yang tak pernah berikan anak mereka makan makanan segera? Agak mustahil, bukan ?

Bijirin penuh, buah-buahan dan syur-sayuran - tiga jenis makanan ini perlu diambil oleh anak setiap hari. Tapi , takde la semua ibu bapa dapat mematuhi gaya pemakanan sihat ini kan. Saya sendiri pun takde la setiap hari patuh pun haha.  Sama ada kita sedar atau tidak,gaya hidup pada zaman kini cukup berbeza dengan zaman dahulu. Kanak-kanak kini terdedah kepada pelbagai jenis makanan terutama makanan ringan dan makanan segera. Banyak sangat pengaruh iklan pun satu hal kan. Walaupun ada ibu yang memasak di rumah, tapi mereka masih tidak lari daripada memilih bahan-bahan segera kan, macam makanan di dalam tin, pek segera atau macam-macam lagi lah makanan yang diawet. Erm...sudahnya penyediaan makanan untuk kanak-kanak sekarang ni agak rumit dan mencabar. Jadi, ramai ibu bapa pada masa kini memilih untuk mengambil suplemen kesihatan untuk kanak-kanak dengan harapan anak mereka mendapat zat dan nutrisi yang penting untuk perkembangan kanak-kanak.

Anak-anak saya pun amalkan suplemen. Diaorang amalkan Shaklee. Chewable Vita C dan Chewable Vitalea. Chewable Vita C untuk bekalan vitamin C diaorang. Vitalea tu plak multivitamin. Semua ni boleh kunyah-kunyah je. 




Tapi terpulangla pada korang..nak bagi anak-anak suplemen atau tak. Sebab kita je yang kenal anak kita kan, tak gitu ? 


Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608



No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015