Wednesday 19 August 2015

Apa itu Rainbow Writing ?


Saya baru belajar Rainbow Writing ni dari group whatsapp hebat I Can Teach My Child. So cepat2 la saya apply kat Rayyan. Adik dia pun tak ketinggalan nak mencuba, tapi hasilnya ? Haha sangatla cantik. 

Rainbow Writing ni salah satu cara untuk melatih anak menulis dan sekaligus mengeja. Boleh mulakan dengan huruf sahaja atau nombor. Boleh guna banyak warna sama ada nak guna color pencil atau pun magic color. Anak2 akan trace over each letter or number precisely using different colors, hasilnya sangat cantik nanti.

Saya tulis nama Rayyan dengan pensil, kemudian suruh dia trace over nama dia tu menggunakan color pencil. Ulang banyak kali sampai jadi macam rainbow hehe. Semoga pas ni dia ingat camna nak eja nama sendiri.


hasil rainbow writing Rayyan

hasil kerja adik IlanWaizz










Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 

 Hubungi saya - Puan Farida 
Call/Sms/whatsapp
019.9425608





No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015