Friday 13 January 2017

Jom Belajar Preposition


Preposition..apa tu? Untuk anak kecil mungkin belum tahu. Tapi anak tahu bila kita sebut ON, IN, Under dan sebagainya. Saya pun mula mencari cara yang paling mudah nak perkenalkan preposition untuk anak. Ni pun idea dari cik google. Tapi dah lupa daripada blog mana saya ceduk idea ni.






Saya guna je apa yang ada kat rumah. Kalo boleh barang yang anak suka. Kali ni saya guna spiderman dan cup kosong je. So letak la spiderman tu mengikut preposition yang kita nak.



Pastu bolehla suruh dia letak sendiri plak spiderman tu bila kita sebut. Ulang dan ulang sampai dia ingat. Kalo dah ok boleh juga buat latihan macam kat bawah ni ye. Masa ni umur Rayyan 6 tahun. 





Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608


No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015