Friday 13 January 2017

Nota Kasih Sayang Dalam Bekal Anak

Tahun 2017 dah bermula. Sesi sekolah pun bermula lah. Maka nya mak-mak bz lah nak sediakan makanan dan bekal untuk anak. Tahun ni juga anakanda Rayyan dah masuk darjah 1. Dah besar pun dia kan. But always be my baby (^_^)

Sebelum ni selalu lah duk tengok kat fb mak-mak sediakan bento. Tak minat pun sebenarnya nak buat. Sebab memang terkejar-kejar waktu pagi nak sediakan, dan nak deco bagai. Tapi bila anak dah sekolah, kesian la plak kalo tak sempat nak makan. Rayyan ni plak waktu rehat 2 kali sebab balik sekolah jam 3.30 petang. Biasanya sebelah petang dia tak nak makan nasi. Sebelah pagi mujurlah dia beli makanan berat kat kantin, so takdelah lapar sangat tengah hari. 

Saya biasakan sediakan bekal roti atau apa-apa yang simple je untuk tengah hari. Tapi ada juga dia tak makan sebab dia beli nasi kat kantin. Tapi odw balik sekolah dia akan makan bekal dia dalam kete. Walaupun simple, mama sediakan nota kasih sayang untuk dia. Anys simple sentence yang dia senang baca dan ingat. Tapi saya takdelah nak deco cam orang lain tu. Memang comfirm tak sempat.

1st daya saya buat, balik sekolah dia citer tentang nota cinta saya dan kawan-kawan dia pun baca. 
Hari kedua, dia mintak lagi bekal simple macam semalam. So mama yang malas ni sediakan jugak yang simple-simple tu. Jadi lah nama dia bekalsimplemalasmama ahaksss..









Masuk minggu ke-3 sekolah, dia mula minta 2 bekal untuk dibawa ke sekolah.
Jeng jeng jeng...
Sempatke mama ni ?
Owh tunggu saya update kemudian hehe


Walau apa pun, yang penting kasih sayang untuk anak-anak dan buat dia tahu kita ni sentiasa sayangkan dia. 

Selamat berbento u olls..


Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608


No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015