Friday 11 March 2016

First Busy Bag untuk adik comel








First Busy Bag ini sesuai untuk kanak-kanak berumur 3-6 tahun. Di dalamnya ada 6 aktiviti:


1. Sorting ABC : 

Ini adalah aktiviti suai padan antara abjad huruf besar dengan abjad huruf kecil pada sorting mat. Selain itu permainan ini dapat digunakan untuk permainan menyusun kata.



2. Sorting color and shape : 

Permainan ini adalah permainan suai padan bentuk geometri sesuai dengan bentuknya atau sesuai dengan warnanya. Anak-anak juga dapat menggunakan sorting mat tersebut untuk suai padan mainan, blok, lego, butang dan lain-lain. Kepingan bentuk geometri juga dapat digunakan untuk permainan mereka bentuk.





3. Counting :

Mengira dapat dilakukan sambil bermain, salah satunya dengan kad-kad ini. Setelah selesai mengira angka, anak-anak dapat mengepit angka yang sesuai jumlahnya. Menarik bukan? Sambil bermain, berhitung, anak-anak juga menggunakan motor halus mereka apabila menggunakan penyepit kayu yang yang sesuai dengan ukuran tangan anak. 



4. Stick shaping :

Permainan ini adalah permainan menyusun batang aiskrim berwarna menjadi bentuk-bentuk sesuai dengan contoh pada kad. Susunan mengikut posisi batang dan warna. 


5. Matching card : 
Aktiviti ini adalah aktiviti suai padan dua kad gambar yang sama. Anak-anak memilih kad secara rawak beserta pasangan gambarnya. Selain itu kad ini juga dapat digunakan untuk bermain Memory Game, iaitu permainan menutup kad dalam posisi terbalik, di mana anak-anak akan membuka satu per satu kad mengikut pasangannya.  Selain itu, kita juga boleh mengenalkan kepada anak aneka jenis buah-buahan dan rasanya,





6. Caterpillar : 

Permainan ini adalah permainan menyusun pola butang mengikuti urutan warna pada kad caterpillar yang tersedia.


Tahap pertama: Anak-anak belajar menyusun butang di atas kad.

Tahap kedua: Anak-anak cuba menyusun mbutang bukan di atas kad dengan tujuan menjadikan kad sebagai contoh pola warna. 

Tahap ketiga: Anak-anak cuba menyusun butang tanpa melihat kadnya untuk menguji daya ingatannya. 
Butang yang digunakan dalam permainan ini juga dapat digunakan dalam aktiviti 'Sorting' (klasifikasi warna) dan aktiviti mengira.



Harga : RM35.00
Exclude postage




Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608







No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015