Thursday 18 February 2016

Aktiviti dengan Buku Read Easy


Dah ramai yang tahu pasal buku Read Easy Phonics kan. Ke ada lagi yang tak tahu ? Buku yang paling bagus tau untuk ajar anak membaca Bahasa Inggeris menggunakan kaedah phonics. Ada 8 buku kesemuanya dalam 1 set. 



Kali ni nak share aktiviti anak saya dengan buku Read Easy ni. Ye lah, tak boleh la membaca je. Kena la jugak buat aktiviti kan. Kadang-kadang aktiviti simple je pun, tapi excitednya memang lebih budak-budak ni. 

Saya cedok idea ni dari kawan kat fb sebenarnya hehe. 
Senangje caranya...
Potong kertas colorful ni kecik-kecik, pastu tulisla perkataan dan ayat yang ada dalam buku Read Easy. Pastu masukkan dalam bekas. Bagi anak randomly pick dan...read it loud ! Yeayyyy....
Betul..memang dia happy. So dia akan baca dan baca lagi.



Tengok dia bukan main excited kan hehe







Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608



No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015