Thursday 13 August 2015

Berlatih membaca dengan menggunakan Car Track


Dah lama nya saya tak update blog, since puasa. Memang sangat2 tak sempat. So slow2 la kita update aktiviti dengan anak2 ye.

Kali ni nak share aktiviti anak saya membaca diftong & beberapa perkataan yang dia susah nak baca. Sekarang ni Rayyan dah nak abis Buku 8 Bacalah Anakku, tapi nampak dia tak berapa mahir, mungkin sebab perkataan2 ni susah bagi dia sebab macam sama je kan nampak bg kanak2. 

Macam2 cara la nak kena fikir supaya dia berminat nak baca. So mama dapatlah idea cam gini. Jom main kereta atas track yang mama lukis ni. Sambil kereta tu lalu kena la sebut dulu perkataan2 tu tau. Kalo abis semua perkataan, baru lah sampai ke destinasinya iaitu rumah dan pokok yang cantik sangat tu mama lukis haha.

Yang penting mama kena kreatif..dan dia cakap 'wah hebatnya mama'
Hebat ke? haha..anything for u anak2...











Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 

 Hubungi saya - Puan Farida 
Call/Sms/whatsapp
019.9425608





No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015