Friday 27 March 2015

Ilan Waizz dan flash card Iqra'






Sekarang jam menunjukkan jam 1.16pagi. Malam-malam ni nak berceloteh pasal adik tecit si Ilan Waizz. Anak saya yang kecik ni sangat sukakan flash card alif ba ta. Gigit-gigit flash card ni pun dia suka. Alhamdulillah dia sangat peka bila saya sebut 'a','ba','ta' dan terus cari flash card yang saya tampal. 

Kat rumah saya ada buat Iqra' Board. Saya tampal kat deep freezer dan dinding. Kalo adik ke dapur dia akan nampak kat deep freezer, dan kalau kat ruang tamu dia akan nampak yang saya tampal kat dinding.








Boleh juga bermain game dengan anak-anak. Suruh anak-anak berlari sambil berlumba menyebut huruf alif ba ta. Tentu seronok !


Tahukah anda menampal flash card alif ba ta di dinding boleh membantu anak-anak belajar mengenal huruf dengan baik. Untuk membaca al-quran, anak-anak mesti mengenal huruf dahulu. Bila dah kenal, maka mudah lah untuk membaca al-quran nanti. 

Penggunaan flash card memang terbukti dapat memupuk minat anak-anak seawal bayi untuk mengenal huruf. Jom lihat testimoni dari ibu-ibu hebat ini :



Nak flash card macam ni ?







Harga : RM25.00
Exclude postage




Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 

 Hubungi saya - Puan Farida 
Call/Sms/whatsapp 019.9425608 



No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015