Friday 24 February 2017

Percubaan Membuat Peta Minda



Peta minda? Takkan tak pernah dengar kot kan. Mind Map pernah? Mama pun dah lama tinggalkan peta minda ni. Bila anak dah sekolah baru la nak berjnak-jinak semula.

Tapi tak tahulah kalau darjah 1 ni dah boleh train dia buat peta minda ke tak. Cuba je la, kot-kot menjadi.  

Saya cuba untuk Unit 1 subjek Sains. Tajuknya kemahiran saintifik.
Sebab tengok macam ada jugakla yang Rayyan perlu hafal.
So mula-mula terangkan pada dia apa itu peta minda. 
Korang tau tak apa itu peta minda?

"Peta minda adalah satu lakaran grafik pemikiran individu"

Haa...tapi takyah la guna ayat skema kot terangkan kat anak, lukis je sikit2 bagi anak nampak general idea nya. Yang penting ikut kreativiti anak nak lukis camna pun asalkan dia faham. Kena tangan dia sendiri tau yang lukis. Tak aci guna komputer. 

So terhasillah ghupanye peta minda dia...hehe
Saya fotostat warna dan tampal 1 lagi kat dinding, 1 lagi simpan dalam fail.
Nanti nak exam kan senang , ye dak ?


Jom close up sikit bagi clear naaa...





So pasni bolehla cuba untuk anak-anak.
Slow2..lama-lama nanti bolehla 


Selamat melukis dan memeta minda u olls



Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608





No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015