Wednesday 2 November 2016

Latihan Mengeja Simple


Halluuu..
Ada orang tak  ni?

Ni nak tanya.
Ramai ke anak-anak yang suka mengeja kat sini?
Kadang-kadang jenuh jugak kan nak fikir bagi anak-anak ni menulis dan mengeja.
Mak pulak yang susah-susah nak fikir untuk anak kan, anaknya rileks je. 

Kali ni nak share latihan mengeja secara santai. 
Sangatla santai sambil makan kacang pun boleh siap tau. 
Makan-makan jugak tangan kena bergerak ye dik.

Nampak Rayyan macam tak tau nak buat apa tu, saya ambil buku tulis jalur2 belang2
macam jalur gemilang ni kan. 
Saya mintak dia tulis beberapa perkataan untuk saya.
Dia pun tak perasan yang mama suruh dia buat ejaan sebenarnya. 
Wink wink.

Dan dia pun tulisla, dengan tulisan yang memang serius tak cantik tu.
Sampai la ke bawah dia tulis pastu dia tanya nak buat apa tulis ni semua mama?
Huahua...maka misi mama pun tercapai la sebenarnya.
Dia pun dah belajar mengeja beberapa perkataan dengan betul.




Ada banyak lagi sebenarnya latihan ejaan dia. 
Tapi tu la , time nak ni memang tak jumpa la mana ntah picture yang berharga tu berada.
Nanti dah ada kita share lagi la ye.

Buat masa sekarang korang pikirlah dulu malam ni nak buat latihan mengeja
apa dengan anak-anak k.

Takde idea? 
Ala, suruh je eja nama kawan-kawan kat sekolah ke,
eja nama adik beradik ke, apa-apa je lah yang diaorang minat. 

Yang penting..
Bonding time kita dengan anak tu kena ada ye.

Ok byebye 
Ca ci cau




Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608


No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015