Friday 4 November 2016

Berlatih M.E.N.G.E.J.A jom !


Salam semua
Kali ni nak sambung lagi sharing tentang latihan mengeja

Sebenarnya macam-macam aktiviti kita boleh buat untuk latihan mengeja ni
Cuma mama kena kreatif ye

Contoh gambo kat bawah ni, saya suruh Rayyan pilih picture yang dia nak
Dia gunting gambo yang dia nak dari majalah lama
Pastu suruh dia tampal dan tenung gambo tu lama-lama ye
Suruh dia keluarkan apa yang dia nampak dalam gambo tu
Maka keluarla banyak perkataan yang dia dapat eja
Kan dah siap latihan mengeja dia
Yeahhh 



Yang kat bawah ni plak, lebih kurang jugakla.
Dia gunting sendiri gambo yang dia minat.
Ntah napa la dia minat gambo susu tu kan.
Suka hati la nak.
Kali ni saya suruh dia buat beberapa ayat describe tentang gambo.
Cukupla dalam 3 ayat ye.
Jangan suruh dia buat karangan cam UPSR tu plak.
Matilanak. Tiba-tiba.

eh apa kaitan dengan susu mama basi tu ?

Yang bawah ni plak dia nak cerita tentang superhero pujaan hati dia.
Erm ambikla komik Boboiboy dia yang baru beli siang nya tu. 
Maka berusahalah dia tulis watak-watak Boboiboy yang dia tahu, 
yang mama pun tak tahu apa pun sebenarnya. 



Sekian la perkongsian tentang latihan mengeja kali ni.
Nanti kita sharing lagi ye.
Jangan lupa mengeja rajin-rajin ye adik-adik semua.
Bye bye ta ta. 



Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 
 Hubungi saya - 
Puan Farida 
Call/wa/telegram 019.9425608

No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015