Saturday 28 February 2015

Latih anak dengan Star Reward


Hari ni saya just nak share reward untuk Rayyan kalau dia boleh buat sesuatu. Sebenarnya simple sangat benda ni. Just nak galakkan anak buat sesuatu yang kita suruh, jadi dia akan berusaha buat sebab nak kumpul star yang colorful tu banyak-banyak.


Contoh gambar ni masa saya ajar dia math. Sangat simple, tapi dia memang tak nak fokus. Tapi bila dah siap 1 helai, saya tampal star, dia terus bersemangat nak buat lagi.


Gambar ni plak kalau dia dapat membaca poster tu tanpa error. Kalo ada salah, saya takkan tampal. Bila betul2 lancar tanpa ada salah, baru saya bagi star, tapi color tu dia yang pilih huhu.Kadang2 nak pilih color pun lama, time dia buat mengada-ngada ahaks


Tapi kalau dia terlebih rajin, dia akan buat semua sekali sekaligus haha. Rajin dia membaca, pastu menulis plak. So mama bagi dia tengok YouTube,sebab tak selalu mama bagi dia online. So dia boleh request nak tengok apa. Gambar tu, dia request nak tengok Ben10. So mama tunggulah dia mereka cerita pasal Ben10. Sudahnya esoknya dia ajak gi beli jam Ben10. Reward ni macam mama kena kuarkan duit plak lepas tu huahua oh anak.


Haaa yang ni yang latest. Yang bestnya dia sendiri yang tampal sticker smiley tu pastu siap suruh mama lukis bintang ikut berapa bilangan yang dia nak. Takpela nak, asalkan kamoo rajin nak baca iqra' at-taisir tu.

Ermm...pasni nak bagi reward apa lagi ye? Nak kena cari Mr Google bagi kreatip sikit mama ni.

Okla,,anyway kalau ada yang berminat dengan produk kanak2, bolehla contact saya ye. Tapi star tu saya tak jual ye hehe.



Anda berminat dengan Produk Anak Saya Bijak? 
Bagaimana nak dapatkan produk terbaik ini untuk anak-anak anda? 

 Hubungi saya - Puan Farida 
Call/Sms/whatsapp  019.9425608 





No comments:

Copyright to Anak Saya Bijak
Designed by UMIESUEstudio 2015